Pusty

Brak produktów w koszyku.

Niezalogowany
Strona główna  /  Blog  /  Wszystkie   /  Które kasze są najzdrowsze?
Które kasze są najzdrowsze?

Które kasze są najzdrowsze?

Podziel się

Nie trzeba nikogo przekonywać, że kasza jest bardzo zdrowa...

A która jest najzdrowsza? Wszystko zależy od indywidualnego zapotrzebowania na składniki odżywcze.

Królowa polskich kasz na stres

Kasza jaglana czy quinoa są bardzo modne, a tymczasem wiele osób zupełnie zapomina o królowej polskich kasz, jaką jest ta gryczana. Jeśli chodzi o wartości odżywcze kaszy gryczanej, to zawiera ona:

  • aminokwas lizynę, który dobrze wpływa na psychikę i stan kości. 100 g kaszy zaspokaja dzienne zapotrzebowanie w ten składnik
  • Witaminy z grupy B i magnez, czyli zestaw, który poleca się osobom zestresowanym na poprawę odporności psychicznej.
  • Miedź – kasza to poza orzeszkami ziemnymi, ciecierzycą i soczewicą najbogatsze źródło tego pierwiastka wśród popularnych roślin.

Jak widać, składniki zawarte w kaszy gryczanej (witamina B, magnez, lizyna) pomagają lepiej uporać się z obciążeniami – również fizycznymi, bo dobrze zapobiegają skurczom i wzmacniają mięśnie. Z kolei miedź zmniejsza łamliwość paznokci, na którą też często skarżą się osoby, które żyją w stresie i nie mają czasu o siebie zadbać.

Kasza jaglana – wartości odżywcze

Osoby dbające o urodę często zastanawiają się, które kasze są najzdrowsze, jeśli chodzi o wspieranie stanu włosów, cery i paznokci. Poza wymienioną już gryczaną, której wartości odżywcze dobrze sprawdzają się przy trądziku i wypadających włosach, warto sięgać też po kaszę jaglaną. 

Ta też ma w sobie dużo miedzi, witaminy B1 i B2, ale poza tym to cenne źródło manganu. Pomaga on na stany zapalne i poprawia krzepliwość krwi. Warto sięgać po produkty bogate w mangan przy trądziku, egzemach czy pękających naczynkach.

Dla kogo kasze zbożowe?

Pszenny makaron czy biały chleb nie są może zbyt cenne pod względem wartości odżywczych, ale kasze zbożowe zawierają mniej oczyszczone, a przez to zdrowsze ziarna. 

Kasza jęczmienna pęczak czy mazurska zawiera praktycznie wszystkie ważne dla zdrowia pierwiastki, a do tego sporo błonnika, bo zależnie od rodzaju aż 6 – 17 g w 100 gramach. Dlatego będzie wartościowym uzupełnieniem posiłków dla osób będących na diecie. 

Przetwory z pszenicy, takie jak kasza bulgur czy kuskus, są łagodne dla żołądka. Dlatego sięgają po nie ci, którzy mają wrzody, a także osoby starsze czy małe dzieci. Dawniej na polskich stołach gościły mało skomplikowane dania z kaszą, jak gryczana z masłem czy pęczak z ogórkiem kiszonym. Dziś łatwiej jest przygotować na ich bazie codziennie inne potrawy dzięki gotowym mieszankom:

Wszystkie dostępne w sklepie Soligrano.